Internetový software

Internetový obchod je nadstavbový software pro systém EkonomIS nebo EkonomIS-Satelit, který umožňuje provázat tyto systémy s vlastním internetovým katalogem zboží.

Internetový obchod umožňuje:

  • prezentaci zboží na internetu
  • automatizovanou aktualizaci položek
  • zákaznické vyhledávání a třídění položek
  • ukládání položek do nákupního košíku
  • autentifikaci zákazníků pro zajištění validity objednávek
  • on-line příjem objednávek od zákazníků
  • on-line registraci zákazníků
  • automatické odesílání potvrzení objednávek zákazníkům
  • on-line sledování stavu zakázek

Prezentace zboží na internetu:

  • Export položek zboží ze systémů EkonomIS do internetového katalogu může probíhat automaticky v uživatelsky definovaných časových intervalech (např. každý den ráno v 3:00 hodin) nebo na přání uživatele (v menu systému EkonomIS).
  • Ke každé položce zboží se exportují nadefinované parametry (např. kód zboží, popis, cena, obrázek ve formátu .jpg a doplňující popis ve formátu .html). Stránka s doplňujícím popisem se generuje přímo ze systému EkonomIS podle vzorového formuláře, který si může uživatel jakkoli upravit v Editoru formulářů (ten je standardní součástí systému EkonomIS).

Vyhledávání a třídění položek zákazníky:

  • Zákazníci mohou vyhledávat položky zboží dle parametrů (např. druh zboží, komodita – využívané pro doplňující třídění zboží, kód zboží, popis, cena). Dle kódu a popisu zboží je možno vyhledávat fulltextově.
  • Třídit položky je možno sestupně či vzestupně podle zobrazených parametrů (kód, popis či cena zboží).

Nákupní košík:

  • Před odesláním objednávky musí zákazníci vložit zboží do nákupního košíku.
  • Obsah košíku je možno libovolně editovat.
  • V nákupním košíku jsou zobrazeny konečné ceny pro zákazníka včetně množstevních či jiných slev.
  • Z nákupního košíku je možno odeslat objednávku.

Příjem objednávek od zákazníků:

  • Objednávky jsou přijímány automaticky v uživatelsky definovaných časových intervalech (např. každých 10 min.) nebo na přání uživatele (v menu systému EkonomIS).
  • Přijatým objednávkám jsou automaticky vygenerovány identifikace dokladů a jsou importovány do uživatelsky definované jednotky modulu OP – Objednávky přijaté v systému EkonomIS.

Odesílání potvrzení objednávky zákazníkům:

  • Po přijetí objednávky do systému EkonomIS je zákazníkovi automaticky odesláno elektronickou poštou potvrzení jeho objednávky.
  • V potvrzujícím emailu jsou zákazníkovi odeslány údaje o jeho objednávce: identifikace objednávky v systému EkonomIS, položky objednávky včetně skutečných cen (od cen uvedených v katalogu se mohou skutečné ceny lišit), celková cena objednávky a další informace.

Autentifikace zákazníků:

  • Autentifikace zákazníků slouží k eliminaci odesílání nevěrohodných objednávek.
  • Před odesláním objednávky se musí každý zákazník přihlásit svým uživatelským jménem a heslem (registrovaný zákazník) či vyplnit kontaktní údaje (anonymní zákazník).
  • Registrace umožní zákazníkům přihlášení do internetového katalogu a objednávání zboží bez nutnosti opakovaně vyplňovat kontaktní údaje.
  • Po vyplnění registračního formuláře jsou data odeslána do systému EkonomIS. Tam jsou zákazníkovi přiděleny přihlašovací údaje (uživatelské jméno a heslo), které jsou mu následně odeslány elektronickou poštou.